sunnuntai 9. joulukuuta 2007

HEIJASTUKSIA

Sisäisen markkinoinnin keinoja ovat:
- tiedottaminen
- kouluttaminen
- kannustaminen
- me-hengen luominen

Musamaailmassa asioidessani voin heti myyjän kanssa keskustellessani huomata sisäisen tiedottamisen olevan hyvällä mallilla. Myyjät tietävät tasan tarkkaan mitä myyvät.

Musamaailman tapauksessa ei kouluttaminen nouse niin suureen rooliin kuin tiedottaminen. Soitinmarkkinoille tulee kuitenkin niin harvoin täysin uusia tuotteita, joiden ominaisuuksiin myyjät pitäisi perhdyttää. Myyjät osaavat myös jakaa omia kokemuksiaan tuotteista, mikä on mielestäni todella iso plussa.

Kannustamisesta en osaa sanoa paljoakaan. Epäilen kuitenkin, ettei Musamaailmassa ole käytössä kovinkaan kattava kannustusjärjestelmä. En voi kuitenkaan olla täysin varma, koska en ole liikkeessä töissä enkä ole kysynyt tätä keneltäkään liikkeen työntekijältä. Liikkeessä asioidessani olen kiinnostunut hyvästä palvelusta sekä siitä, että saan haluamani tuotteen taikka palvelun.Me-henkeä luovat työntekijöiden samanlaiset työasut. Musamaailman rentoa ja ihmisläheistä ilmapiiriä korostavat työntekijöiden työvaatetus, joka on useimmiten arkivaatetus yhdistettynä vaikkapa Musamaailma - House of Rock-logolla varustettuun t-paitaan. 

Ei kommentteja: