sunnuntai 2. joulukuuta 2007

TÄMÄ ON MINUN

Kyseessä on siis aikaisemmin käsitelty Warwickin bassovahvistin.

Tuotteen kerroksiin kuuluu siis kolme kerrosta, jotka ovat ydintuote itse, avustavat osat sekä mielikuva. Vahvistimen ydintuote on vahvistin, jolla voi saada soittimen mikrofonien vastaanottaman äänen kaiuttimen kautta kuuluviin. Tuotteen avustavia osia ovat merkki, ominaisuudet, laatu ja muotoilu. Mielikuvaan kuuluu puolestaan imago, hinta ja myyntipaikka.

Tuotteen elinkaari käsittää neljä osaa, joita ovat lanseeraus, kasvu, kypsyys ja lasku. Warwickin tuotteet ovat olleet jo pitkään markkinoilla, mutta kysyntä kasvaa koko ajan, ainakin Suomessa. Brändinä Warwick on arvostettu. Brändin rakentaminen on onnistunut hyvin, sillä Warwick on keskittynyt juuri bassojen, bassovahvistimien ja -kaappien valmistamiseen. Näin yritys on vakuuttanut vuosien varrella, että he pystyvät erikoistumisellaan vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin. Laadukkuus näkyy tuotteiden korkeissa hinnoissa, ja en olekaan koskaan kuullut keneltäkään negatiivista palautetta yrityksen tuotteista.

Mielikuvakerrokseen liittyy myös hyvin oleellisesti edellä mainitsemani laadukkuus ja se, että yritys erikoistumisellaan pystyy vastaamaan paremmin kuin muut potentiaalisten asiakkaiden tarpeista.

Ei kommentteja: