sunnuntai 2. joulukuuta 2007

NÄIN MINUUN OSUTAAN

Seuraavaksi kuvaan, miten tulin hankkineeksi aikaisemmissa kirjoituksissa käsittelemäni Warwickin bassovahvistimen.

Koko sen ajan, minkä olen soittanut ja ollut aktiivisesti tekemisissä soittimien yms. kanssa olen ollut tietoinen kyseisestä valmistajasta. Kun uuden vahvistimen hankkiminen tuli ajankohtaiseksi, oli valinta selvä, sillä kyseinen vahvistin oli ominaisuuksiltaan juuri minulle sopiva ja minulla oli tarpeeksi rahaa sen hankkimiseen. Musamaailman mainokset ovat tuoneet tuotteita minulle tutummaksi ja nettisivuillakin tuli vierailtua useita kertoja ennen kuin menin tuotetta testaamaan. Uskon kuitenkin, että on olemassa paljonkin parempia vahvistimia kuin ostamani, mutta tämä oli sopivan hintainen ja ominaisuuksiltaan todella hyvä. Ulkonäkö ei vaikuttanut ostopäätökseen ollenkaan, kuten ei myöskään helppokäyttöisyys. 

Mainokset eivät ole juuri vaikuttaneet ostopäätökseeni, sillä varsinaisen ostopäätöksen tein tuotetta perusteellisesti testatessa. Mitä vahvistimen hankkimiseen tulee, kuulun luultavasti "mielipidejohtajiin". En vaihda vahvistinta kovin usein, jo pelkästään kustannusten takia, joten silloin kun aion vaihtaa sen, aion käydä perusteellisesti läpi kaikki mahdolliset minulle sopivat vaihtoehdot että saan varmuuden vahvistimen sopivuudesta tarpeisiini.

Markkinointiviestintään kuuluu yleisellä tasolla viisi asiaa: mainonta, myyntityö, myynninedistäminen sekä tiedotus- ja suhdetoiminta. Warwickin tapauksessa en ole nähnyt kovinkaan montaa kyseisen valmistajan tuoteiden mainosta. Olenkin käsittänyt, että suuri osa potentiaalisista asiakkaista ottaa itse tuotteista selvää valmistajien kotisivuilta, liikkeistä tai internetin keskustelufoorumeilta. 

Ei kommentteja: